Auteur Topic: nieuwe rollei diafilm  (gelezen 236 keer)

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
nieuwe rollei diafilm
« Gepost op: 28 juni 2017, 11:08:20 »
Ik weet niet wanneer hij precies op de markt gaat komen en of hij ook elders verkrijgbaar word behalve bij macodirect, maar ik ben best benieuwd. Wel jammer dat hij (voorlopig?) alleen in kleinbeeld leverbaar is
http://www.thephoblographer.com/2017/06/27/new-rollei-vario-chrome-versatile-slide-film/

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
Re: nieuwe rollei diafilm
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2017, 12:07:33 »
Geen idee of dit iets voor mij zal gaan zijn... uitproberen waarschijnlijk en dan met cross-processing (C-41) misschien?
Wel vreemd (?) dat je om te scannen op 340 - 400 ASA gaat fotograferen maar om gewoon weer te geven (projecteren) op 200 ASA gaat werken. Dat geeft toch meer korrel en kleurverschuivingen in het eindresultaat?
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://people.zeelandnet.nl/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2017, 22:13:40 »
Dat verschil in ISO is inderdaad wat vreemd, maar ik wil deze film toch wel eens proberen.
Ik heb eigenlijk nog nooit dia geschoten, op het moment heb ik voor het eerst van mijn leven een dia rolletje in een slr zitten.
Dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Hopelijk is de prijs een beetje schappelijk.
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film.
-Robert Adams-

A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • darkroomninja
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2017, 08:01:10 »
Cool. Verschil in iso heeft misschien te maken dat er met dia een bak licht doorheen komt en met scannen minder.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

topsecret-dna