Auteur Topic: Ektachrome komt terug...?  (gelezen 9226 keer)

Online Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
Re: Ektachrome komt terug...?
« Reactie #120 Gepost op: 10 oktober 2018, 23:26:35 »
Eh ja. Ofzo. Als een bedrijf in surseance gaat dan is er toch echt gewoon stront aan de knikker hoor. Nee, niet per se einde verhaal en ja, het is seker een middel om de post crediteuren te proberen terug te dringen, maar of er dan een goede doorstart mogelijk is, hangt erg af van de specifieke ins en outs van de bedrijfsvoering. In deze situatie mag je er gerust vanuit gaan dat er een giga cashflow probleem is. Dus zomaar opperen dat het vast wel meevalt is toch echt een beetje onrealistisch. Of nee, niet een beetje.
Maar dat zegt Fred ook niet. Dat lees jij erin. Surseance hoeft zeker niet het einde te betekenen. Het kan een bedrijf helpen om een goede en doordachte doorstart te maken. Laten we hopen dat dit voor Tetenal ook gaat gelden...verklaart wel waarom ze niet op de Photokina aanwezig waren.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #121 Gepost op: 10 oktober 2018, 23:34:35 »
Een voorbeeld van een succesvolle surseance was Versatel, de obligatie houders wilden geld zien en dat was er op dat moment niet als de obligatiehouders hadden doorgezet dan was het einde Versatel geweest, Versatel is toen puur om de obligatie houders onder druk te zetten in surseance gegaan en met succes.
Inmiddels gaat het bedrijf verder onder het pseudoniem Tele2  ^^.
Ik wil dus inderdaad even opmerken dat voor een bedrijf surseance soms een middel is, pas als het bedrijf failliet is dan is het over.
En heel misschien zijn er nog gegadigden die de fotografie tak willen voortzetten.

Online Kodachrome25

• Regelmatige bezoeker
  • **

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #123 Gepost op: 24 oktober 2018, 17:46:16 »
Als je nog Ektachrome wil bestellen, moet je het snel doen. Wat ik er over hoor, is dat het verkoopt als een tierelier en al op veel plekken is uitverkocht.

En Tetenal was wel aanwezig op Photokina

https://youtu.be/fS76pPMSAPw

Wat ik er van begrepen heb is dat er problemen waren met een grote klant, maar dat het bedrijf gewoon doorgaat.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Verfblikje

• Nieuw
  • *
« Reactie #124 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:21:59 »
Ik heb net bij de FotoFilmFabriek een rolletje besteld. Daar is het op dit moment nog op voorraad!

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #125 Gepost op: 30 oktober 2018, 19:34:40 »
Enig idee wanneer rolfilm zal gaan volgen? Zat nog wat oude plaatjes te bekijken en kwam foto's tegen die ik had gemaakt met E100GX, jammer dat ik daar destijds maar een rol van heb gekocht :)

Online Kodachrome25

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #126 Gepost op: 3 december 2018, 19:24:27 »
Prachtig!
Werk jij bij Alaris, Kodachrome25?
Je promoot namelijk de film wel erg fanatiek.
Niet dat het me verder wat uitmaakt, vraag het me gewoon af :D
Laat ik het zo zeggen,

er is misschien enige aanwezigheid van Kodak / Alaris op deze fora.