Auteur Topic: M42 is helemaal niks  (gelezen 3519 keer)

Offline TTS

• Analoog liefhebber
Re: M42 is helemaal niks
« Reactie #45 Gepost op: 11 september 2017, 21:35:58 »
probeer eens een tair 11a 135mm f2.8 (met 21 diafragmabladen. altijd rond dus) en een Jupiter-9. 85/f2 ook erg leuk voor het geld wat je er voor betaald.
Tsja, ik heb nu al 6x een 135mm. In diverse vattingen.  Een 85mm of een 100mm zou nog wel kunnen.
Gisteren met de Yashica ML35 op de ( Stttt ) 5D een reportagetje geschoten. Alles op f4. Loeischerp.  -->  https://flic.kr/s/aHsm3NRui4  ( Kan ze hier niet tonen )
Ben er zeer tevreden mee. Maar een AFconfirm ringetje zou wellicht beter zijn, dan een naakte ring. Bij een dame die me voorbij liep miste ik de focus.
Andere Yashica ML lenzen zijn ook erg goed. Dat maakt dat ik waarschijnlijk niet meer investeer in M42 glaasjes. Of er moet iets goed voor een bargain prijs voorbij komen.
Een 20mm of 24mm mag nog wel in de stal.
Zelf moeten scherpstellen maakt het fotograferen wel weer fotograferen. Dat was sinds de D30  ( jaja, zo oud al ) en de EOS1n verdwenen.
Het maakt dat ik veel geconcentreerder aan het werk ben. En dat helpt me focussen, letterlijk en figuurlijk. Daardoor zie ik meer.
En kleinere optieken maken me onopvallender. Joekels van lenzen met bloemvormige zonnekappen..... En vooral WITTE joekels van zoomlenzen....

topsecret-dna