Auteur Topic: Meopta opemus 4  (gelezen 2219 keer)

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
Re: Meopta opemus 4
« Reactie #15 Gepost op: 7 november 2016, 07:30:11 »
Durst heeft ook wel kleine vergroters hoor.
Klopt.
Maar de kop is bijvoorbeeld breder dan die van de Opemus. Dan valt die bijvoorbeeld niet net tussen de schuine delen van een dak.
Daarnaast weet ik niet of er ook een koffer-model (die je dus zo op kan bergen onder je bed) is uitgebracht voor 6x6 door Durst ?
De Axomat is nog wat kleiner dan de Opemus (wel in dezelfde koffer) maar gaat maar tot kleinbeeldformaat, de Opemus tot 6x6.

Plaatje van Sterremuur zegt al veel!
(Maar het kan nog kleiner en toch 6x6 en tot 35x35 cm afdrukken... maar met 2 bakken van 10x35 cm lang waar je de foto's doorheen haalt, 1 ontwikkelaar, 1 fix en 1 spoelbak: is de spoelbak van WC (deksel openen, kan mooi naast de vlotter) of het bad bij gebruik badkamer, standaard papier formaten van 9x13 of 10x15 kan je liggend in de bak ontwikkelen)
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline michiel

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Meopta opemus 4
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2018, 10:43:36 »
Opemus past in klein toilet.
;)

Excuses voor de (extreem) late reactie, maar wat een prachtige foto.  Ik ben nu zeer geïnteresseerd in Meopta vergroters :)
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

topsecret-dna