Auteur Topic: Gossen Starlite  (gelezen 937 keer)

Offline Erik.M.

• Vaste bezoeker
  • Dit ben ik, op 16 jarige leeftijd ( lang geleden)
Gossen Starlite
« Gepost op: 29 oktober 2016, 20:55:05 »
Een tijdje terug kreeg ik van een goede kennis een Gossen Starlite ( niet de 2 maar de voorloper ervan )
Hij had dat ding al meer dan een jaar in het dashboardkastje van zijn auto liggen. Hij had het ook weer gekregen en dacht dat het een frontje van een autoradio was, maar dat terzijde.

Ik ben nu dus in het bezit van een lichtmeter maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat ding moet gebruiken.
Op Internet heb ik wel een handleidinkje gevonden maar die is in het (technisch) Engels en daar heb ik best wel moeite mee om het te begrijpen.

Wie kan (en wil....  ;) ) in Jip en Janneke taal mij het (basis) gebruik van deze lichtmeter uitleggen of weet een link naar een Nerlandstalige gebruiksaanwijzing ?

Alvast bij voorbaat mijn dank.......
Een mening is net een kont....
Iedereen heeft er één..... ;)

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
Re: Gossen Starlite
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:14:17 »
U vraagt, wij draaien (niet Nederlands)...  :D

http://www.gossen-photo.de/pdf/ba_starlite_gb.pdf

Ik vraag mij af of er veel verschil zit tussen de 1 en de 2.
Helaas geen Nederlandse handleiding kunnen vinden, wel een Duitse van de 2.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2016, 21:24:17 door Ed Post »

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:43:44 »
Een tijdje terug kreeg ik van een goede kennis een Gossen Starlite ( niet de 2 maar de voorloper ervan )
Hij had dat ding al meer dan een jaar in het dashboardkastje van zijn auto liggen. Hij had het ook weer gekregen en dacht dat het een frontje van een autoradio was, maar dat terzijde.

Ik ben nu dus in het bezit van een lichtmeter maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat ding moet gebruiken.
Op Internet heb ik wel een handleidinkje gevonden maar die is in het (technisch) Engels en daar heb ik best wel moeite mee om het te begrijpen.

Wie kan (en wil....  ;) ) in Jip en Janneke taal mij het (basis) gebruik van deze lichtmeter uitleggen of weet een link naar een Nerlandstalige gebruiksaanwijzing ?

Alvast bij voorbaat mijn dank.......

Frontje voor een autoradio haha...... wel een mooie flash/ambient meter trouwens.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Erik.M.

• Vaste bezoeker
  • Dit ben ik, op 16 jarige leeftijd ( lang geleden)
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:51:47 »
Frontje voor een autoradio haha...... wel een mooie flash/ambient meter trouwens.

ja, serieus....
De goede man heeft totaal geen verstand van fotografie en alles wat er mee te maken heeft.
Hij kreeg het, tijdens het opruimen van een grote beurs. Was tussen allerlei (afval) materiaal terecht gekomen en omdat men volop aan het werk was, heeft hij het in z'n auto gelegd en het daarna totaal vergeten. Een jaar later, tijdens het zoeken in het kastje, kwam hij het tegen.

Na wat google'n bleek dat het iets met fotografie te maken had en toen kreeg ik hem  :'D :D
Een mening is net een kont....
Iedereen heeft er één..... ;)

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2016, 09:26:08 »
Mooie moderne lichtmeter.

topsecret-dna